Vilkår & betingelser

Frakt: Vi sender normalt med postens bedriftspakke levert på døren med mindre annet er avtalt. Fraktkostnader er beregnet i handlevogn, men er kun ett estimat og vil bli endret til de reelle frakt kostnadene for denne ordren ved utsendelse.

Ekspedering av ordre: Normal frakttid er 1-3 dager avhengig av leverings adresse. Varer som ikke finnes på lager ved bestilling er spesifisert i produktbildet på webshop`en og vil der gi informasjon om når den er ventet inn. Ordren vil i dette tilfellet delleveres og porto kostnaden vil følge hver forsendelse.

Priser: Tangelo kan endre priser ved endringer i leverandør/produsent -pris, tollsatser, avgifter og valutakurser, dette gjelder også tilbud som er gitt. Vi tar forbehold om feil i priser og spesifikasjoner. Alle priser i denne katalogen vises i norske kroner eks. 25% mva.

Reklamasjoner:  Reklamasjoner og DOA rapportering må skje innen 8 dager fra levering. Det er produsenten selv som må godkjenne om ett produkt skal erstattes eller repareres. Det gis ikke noen reklamasjonsrett utover gjeldene garanti på produktet. Kunde er selv ansvarlig for fraktkostnader i forbindelse med retur.

Avbestilling: Ordre blir prosessert veldig raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok den, så vennligst vær sikker på at en trenger varene før en bestiller. Kunde er selv ansvarlig for fraktkostnader i forbindelse med retur.

Feilbestilling: Varer tas ikke i retur. I spesielle tilfeller kan retur av varer/annullering av ordrer skje ved forutgående skriftlig avtale. Dette gjelder kun lagervarer i uåpnet originalemballasjen.

Lisenser: Lisenser som leveres elektronisk kan ikke avbestilles eller endres etter at de er bestilt.

Ved retur av varer/annullering av ordrer forbeholder Tangelo seg retten til å fakturere et returgebyr på 15% av fakturaverdien, dog minimum kr. 400,-. Varene krediteres til gjeldende dagspriser.

Bestillings- og konfigurasjons varere til ordrer kan ikke annulleres og heller ikke returneres.

Skade på varen: Hvis en oppdager at pakken er skadet allerede ved mottak, må en melde fra om dette med en gang til bud/transportør. Oppdages det transportskade når en åpner emballasjen må en snarest ta med deg hele forsendelsen inklusiv emballasjen tilbake til transportør og fyll ut et skadeskjema. Transportør hjelper deg med utfyllingen av sitt standard skadeskjema.

Mangelfull vare: Har en mottatt en mangelfull eller feilaktig vare skal en omgående melde fra om dette. Varen returneres etter avtale i originalemballasjen med betalt returfrakt og samme stand og mengde. en taper din rett til å gjøre mangelen gjeldende dersom en ikke gir melding til oss om hva slags mangel det gjelder innen rimelig tid etter at en oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Dersom varen er mangelfull, vil en få returnert rimeligste fraktutlegg.

Garanti:  Tangelo følger produsentens retningslinjer for garantier. Disse er som oftest spesifisert under produktinformasjonen. Under garantitiden, som regnes fra opprinnelig innkjøps dato, gjelder garantien om en vare tross normal anvendelse skulle gå i stykker. Ved material- eller produksjonsfeil, reparerer eller bytter produsent varen. Bruker/eier av utstyret er selv ansvarlig for å melde feil til produsent for å få utbedret manglene, Tangelo vil være behjelpelig med å skaffe tilveie kontaktpunkt hos produsent, fakturakopi, kjøpsdato eller serienummer om dette skulle behøves.

Angrerett: Angrerettloven gjelder ikke bedrifter, offentlige institusjoner samt statsforetak.

Garantien gjelder ikke: - Feil oppstått ved unormal bruk eller ytre påvirkning. - Kostnader for montering/demontering av feilaktig vare. - Kostnader for reparasjon ved et annet verksted en det som er avtalt dekkes ikke. - Eventuell følgeskader forårsaket av den feilaktige varen. - Slitedeler og forbruksvarer som f.eks. mus, musmatter, toner, blekkpatroner, tastatur, m.m.

Tangelo svarer ikke for tap i næringsvirksomhet.

Salgspant: Tangelo har salgspant i varene til de er fullstendig betalt.